en pl
en pl

Krytyka Prawa. Niezależne studia nad prawem

Show issue
Year 9/2016 
Volume 8 
Issue 3

Spór Allana Blooma i Marthy Nussbaum o model kształcenia ogólnego a edukacja prawnicza

Emilia Kopeć
Uniwersytet Wrocławski

9/2016 8 (3) Krytyka Prawa. Niezależne studia nad prawem

DOI 10.7206/kp.2080-1084.119

Abstract

The article presents the contextual analysis of the thoughts on general education f two great minds of our times – Alan Bloom’s and Martha Nussbaum’s. It also states the possibilities of applying those ideas into polish legal education system. Therefore the article is not only a comparative study, but also the constructive criticism of legal education. Author basis is mainly the Bloom’s „The Closing of the American Mind” and Nussbaum’s „Cultivating Humanity: A Classical Defense of Reform in Liberal Education”. The context of the analysis is the polish legal education. Author shows the possible practical applications of presented ideas into Polish legal education and predicts its consequences. Moreover the existing solutions which follow their thoughts are indicated.

Full metadata record

Cite this record

APA style

Spór Allana Blooma i Marthy Nussbaum o model kształcenia ogólnego a edukacja prawnicza. (2016). Spór Allana Blooma i Marthy Nussbaum o model kształcenia ogólnego a edukacja prawnicza. Krytyka Prawa. Niezależne Studia Nad Prawem, 8(3), 56-66. https://doi.org/10.7206/kp.2080-1084.119 (Original work published 9/2016AD)

MLA style

“Spór Allana Blooma I Marthy Nussbaum O Model Kształcenia Ogólnego A Edukacja Prawnicza”. 9/2016AD. Krytyka Prawa. Niezależne Studia Nad Prawem, vol. 8, no. 3, 2016, pp. 56-66.

Chicago style

“Spór Allana Blooma I Marthy Nussbaum O Model Kształcenia Ogólnego A Edukacja Prawnicza”. Krytyka Prawa. Niezależne Studia Nad Prawem, Krytyka Prawa. Niezależne studia nad prawem, 8, no. 3 (2016): 56-66. doi:10.7206/kp.2080-1084.119.