en pl
en pl

Krytyka Prawa. Niezależne studia nad prawem

Show issue
Year 9/2016 
Volume 8 
Issue 3

Edukacja prawnicza na poziomie Wyobrażeniowym, Symbolicznym i Realnym

Michał Stambulski
Uniwersytet Wrocławski

9/2016 8 (3) Krytyka Prawa. Niezależne studia nad prawem

DOI 10.7206/kp.2080-1084.124

Abstract

The article is an attempt to problematize legal education in order to show its unconscious structures. Methodologically it is based on a Lacanian psychoanalysis, in particular on a three level concept of language. Considerations lead to the conclusion that the unconscious structure of legal education is opposed to conscious declaration. While declarations are talking about the transfer of knowledge, the real practices are based on enforcing discipline and subordination.

Full metadata record

Cite this record

APA style

Stambulski, Michał (2016). Edukacja prawnicza na poziomie Wyobrażeniowym, Symbolicznym i Realnym. (2016). Edukacja prawnicza na poziomie Wyobrażeniowym, Symbolicznym i Realnym. Krytyka Prawa. Niezależne Studia Nad Prawem, 8(3), 150–161. https://doi.org/10.7206/kp.2080-1084.124 (Original work published 9/2016AD)

MLA style

Stambulski, Michał. “Edukacja Prawnicza Na Poziomie Wyobrażeniowym, Symbolicznym I Realnym”. 9/2016AD. Krytyka Prawa. Niezależne Studia Nad Prawem, vol. 8, no. 3, 2016, pp. 150–161.

Chicago style

Stambulski, Michał. “Edukacja Prawnicza Na Poziomie Wyobrażeniowym, Symbolicznym I Realnym”. Krytyka Prawa. Niezależne Studia Nad Prawem, Krytyka Prawa. Niezależne studia nad prawem, 8, no. 3 (2016): 150–161. doi:10.7206/kp.2080-1084.124.