en pl
en pl
Year 9/2016 

Edukacja prawnicza na poziomie Wyobrażeniowym, Symbolicznym i Realnym

Michał Stambulski
Uniwersytet Wrocławski

9/2016 ()

DOI 10.7206/kp.2080-1084.124

Abstract

The article is an attempt to problematize legal education in order to show its unconscious
structures. Methodologically it is based on a Lacanian psychoanalysis, in particular on a three level concept of language. Considerations lead to the conclusion that the unconscious structure of legal education is opposed to conscious declaration. While declarations are talking about the transfer of knowledge, the real practices are based onenforcing discipline and subordination.

Full metadata record

Cite this record

APA style

Edukacja prawnicza na poziomie Wyobrażeniowym, Symbolicznym i Realnym. Edukacja prawnicza na poziomie Wyobrażeniowym, Symbolicznym i Realnym, 150–161. presented at the 9/2016. https://doi.org/10.7206/kp.2080-1084.124 (Original work published 9/2016AD)

MLA style

Edukacja Prawnicza Na Poziomie Wyobrażeniowym, Symbolicznym I Realnym. 9/2016AD. pp. 150–161.

Chicago style

“Edukacja Prawnicza Na Poziomie Wyobrażeniowym, Symbolicznym I Realnym”, n.d., 150–161. doi:10.7206/kp.2080-1084.124.