en pl
en pl

Krytyka Prawa. Niezależne studia nad prawem

Show issue
Year 9/2016 
Volume 8 
Issue 3

Na czym polega poznawanie prawa? O konsekwencjach myśli Gadamerowskiej dla edukacji prawniczej

Paweł Jabłoński
Uniwersytet Wrocławski

9/2016 8 (3) Krytyka Prawa. Niezależne studia nad prawem

DOI 10.7206/kp.2080-1084.118

Abstract

Hans-Georg Gadamer claims that there are two keys to a proper understanding of the humanities. The first is the concept of Bildung, and the other – legal hermeneutics. This article is an attempt to apply Gadamer’s claim in the field of legal education. This application leads to three conclusions: a) the need to involve practice to legal education, b) the need for humanization of legal education, c) the need for an individualized approach to law studies.

Full metadata record

Cite this record

APA style

Jabłoński, Paweł (2016). Na czym polega poznawanie prawa? O konsekwencjach myśli Gadamerowskiej dla edukacji prawniczej. (2016). Na czym polega poznawanie prawa? O konsekwencjach myśli Gadamerowskiej dla edukacji prawniczej. Krytyka Prawa. Niezależne Studia Nad Prawem, 8(3), 41–55. https://doi.org/10.7206/kp.2080-1084.118 (Original work published 9/2016AD)

MLA style

Jabłoński, Paweł. “Na Czym Polega Poznawanie Prawa? O Konsekwencjach Myśli Gadamerowskiej Dla Edukacji Prawniczej”. 9/2016AD. Krytyka Prawa. Niezależne Studia Nad Prawem, vol. 8, no. 3, 2016, pp. 41–55.

Chicago style

Jabłoński, Paweł. “Na Czym Polega Poznawanie Prawa? O Konsekwencjach Myśli Gadamerowskiej Dla Edukacji Prawniczej”. Krytyka Prawa. Niezależne Studia Nad Prawem, Krytyka Prawa. Niezależne studia nad prawem, 8, no. 3 (2016): 41–55. doi:10.7206/kp.2080-1084.118.