en pl
en pl

Krytyka Prawa. Niezależne studia nad prawem

Zobacz wydanie
Rok 9/2016 
Tom 8 
Numer 3

Na czym polega poznawanie prawa? O konsekwencjach myśli Gadamerowskiej dla edukacji prawniczej

Paweł Jabłoński
Uniwersytet Wrocławski

9/2016 8 (3) Krytyka Prawa. Niezależne studia nad prawem

DOI 10.7206/kp.2080-1084.118

Abstrakt

Hans-Georg Gadamer wskazuje na dwa klucze do prawidłowego rozumienia humanistyki. Pierwszym z nich jest pojęcie kształcenia („Bildung”), zaś drugim – hermeneutyka prawnicza. W niniejszym artykule próbuję odnieść wskazane twierdzenie Gadamera do problematyki edukacji prawniczej. Aplikacja ta prowadzi do trzech wniosków: a) o potrzebie włączania praktyki
do edukacji prawniczej, b) o potrzebie humanizacji edukacji prawniczej, c) o potrzebie
zindywidualizowanego podejścia do studiowania prawa.

Kompletne metadane

Cytowanie zasobu

APA style

Jabłoński, Paweł (2016). Na czym polega poznawanie prawa? O konsekwencjach myśli Gadamerowskiej dla edukacji prawniczej. (2016). Na czym polega poznawanie prawa? O konsekwencjach myśli Gadamerowskiej dla edukacji prawniczej. Krytyka Prawa. Niezależne Studia Nad Prawem, 8(3), 41–55. https://doi.org/10.7206/kp.2080-1084.118 (Original work published 9/2016n.e.)

MLA style

Jabłoński, Paweł. „Na Czym Polega Poznawanie Prawa? O Konsekwencjach Myśli Gadamerowskiej Dla Edukacji Prawniczej”. 9/2016n.e. Krytyka Prawa. Niezależne Studia Nad Prawem, t. 8, nr 3, 2016, ss. 41–55.

Chicago style

Jabłoński, Paweł. „Na Czym Polega Poznawanie Prawa? O Konsekwencjach Myśli Gadamerowskiej Dla Edukacji Prawniczej”. Krytyka Prawa. Niezależne Studia Nad Prawem, Krytyka Prawa. Niezależne studia nad prawem, 8, nr 3 (2016): 41–55. doi:10.7206/kp.2080-1084.118.