en pl
en pl

Coaching Review

Show issue
Year 2014 
Volume 1/2014 
Issue 6

Teoria uczenia się egzystencjalnego i transformatywnego. Możliwości wykorzystania wiedzy andragogicznej w praktyce coachingowej

Marcin Muszyński
Uniwersytet Łódzki, Zakład Andragogiki i Gerontologii Społecznej

Monika Wrona
Uniwersytet Łódzki, Zakład Andragogiki i Gerontologii Społecznej

2014 1/2014 (6) Coaching Review

DOI 10.7206/cr.2081-7029.13

Abstract

In this text a set of assumptions of existential learning by Peter Jarvis and transformative learning by Jack Mezirow have been presented. They are a starting point for further analysis about coaching in the perspective of each theory. It is believed that individual nature of scientific discipline, in this case Andragogy, determine the way of knowledge reception, therefore it is important where do these theories come from, hence the mapping of different theoretical approaches in Andragogy with well documented history of research is shown. On this basis, the authors propose the prospect of seeing coaching through the learning process.

Full metadata record

Cite this record

APA style

Teoria uczenia się egzystencjalnego i transformatywnego. Możliwości wykorzystania wiedzy andragogicznej w praktyce coachingowej. (2014). Teoria uczenia się egzystencjalnego i transformatywnego. Możliwości wykorzystania wiedzy andragogicznej w praktyce coachingowej. Coaching Review, 1/2014(6), 30-59. https://doi.org/10.7206/cr.2081-7029.13 (Original work published 2014)

MLA style

“Teoria Uczenia Się Egzystencjalnego I Transformatywnego. Możliwości Wykorzystania Wiedzy Andragogicznej W Praktyce Coachingowej”. 2014. Coaching Review, vol. 1/2014, no. 6, 2014, pp. 30-59.

Chicago style

“Teoria Uczenia Się Egzystencjalnego I Transformatywnego. Możliwości Wykorzystania Wiedzy Andragogicznej W Praktyce Coachingowej”. Coaching Review, Coaching Review, 1/2014, no. 6 (2014): 30-59. doi:10.7206/cr.2081-7029.13.