Czy analiza transakcyjna może być użyteczna w coachingu?
2012 1/2012 (4) Coaching Review
2012 1/2012 (4) Coaching Review
Artykuł zawiera argumentację na rzecz zastosowania w coachingu koncepcji psychologicznej, jaką jest analiza transakcyjna (AT). Koncepcja ta odpowiada na zapotrzebowanie coachingu, jakim jest korzystanie z teorii – również z dziedziny psychologii – dla uporządkowania pojęciowego i dla zdobycia odpowiedniej inspiracji. Daje się też wpisać w trend psychologii pozytywnej. AT opisuje mechanizmy prawidłowego rozwoju człowieka bez zbytniej koncentracji na patologii. Przeważającą w kwestii wy boru tej koncepcji kwestią może być język, jakim posługuje się AT. Kluczowe założenia są przekazywane prostym, często dosadnym i żartobliwym językiem.
Sokołowska, Ewa (2012). Czy analiza transakcyjna może być użyteczna w coachingu?. (2012). Czy analiza transakcyjna może być użyteczna w coachingu?. Coaching Review, 1/2012(4), 41-59. (Original work published 2012)
Sokołowska, Ewa. „Czy Analiza Transakcyjna Może Być Użyteczna W Coachingu?”. 2012. Coaching Review, t. 1/2012, nr 4, 2012, ss. 41-59.
Sokołowska, Ewa. „Czy Analiza Transakcyjna Może Być Użyteczna W Coachingu?”. Coaching Review, Coaching Review, 1/2012, nr 4 (2012): 41-59.
CC-BY-NC-ND