en pl
en pl

Krytyka Prawa. Niezależne studia nad prawem

Zobacz wydanie
Rok 9/2016 
Tom 8 
Numer 3

Edukacja prawnicza na poziomie Wyobrażeniowym, Symbolicznym i Realnym

Michał Stambulski
Uniwersytet Wrocławski

9/2016 8 (3) Krytyka Prawa. Niezależne studia nad prawem

DOI 10.7206/kp.2080-1084.124

Abstrakt

Artykuł jest próbą problematyzacji edukacji prawniczej w celu ukazania jest nieświadomych struktur. Metodologicznie opiera się on na psychonalizie Lacanowskiej, w szczególności na trzypoziomowej koncepcji języka. Rozważania prowadzą do konkluzji, że nieświadoma struktura edukacji prawniczej jest przeciwstawna do świadomych deklaracji. O ile deklaracje mówią o przekazywaniu wiedzy, o tyle realne praktyki są oparte na wymuszaniu dyscypliny i podporządkowania.

Kompletne metadane

Cytowanie zasobu

APA style

Stambulski, Michał (2016). Edukacja prawnicza na poziomie Wyobrażeniowym, Symbolicznym i Realnym. (2016). Edukacja prawnicza na poziomie Wyobrażeniowym, Symbolicznym i Realnym. Krytyka Prawa. Niezależne Studia Nad Prawem, 8(3), 150–161. https://doi.org/10.7206/kp.2080-1084.124 (Original work published 9/2016n.e.)

MLA style

Stambulski, Michał. „Edukacja Prawnicza Na Poziomie Wyobrażeniowym, Symbolicznym I Realnym”. 9/2016n.e. Krytyka Prawa. Niezależne Studia Nad Prawem, t. 8, nr 3, 2016, ss. 150–161.

Chicago style

Stambulski, Michał. „Edukacja Prawnicza Na Poziomie Wyobrażeniowym, Symbolicznym I Realnym”. Krytyka Prawa. Niezależne Studia Nad Prawem, Krytyka Prawa. Niezależne studia nad prawem, 8, nr 3 (2016): 150–161. doi:10.7206/kp.2080-1084.124.