Elastyczna komunikacja w procesie superwizyjnym
6/2016 1/2016 (8) Coaching Review
DOI 10.7206/cr.2081-7029.33
6/2016 1/2016 (8) Coaching Review
DOI 10.7206/cr.2081-7029.33
Artykuł przedstawia wnioski z obserwacji procesów superwizyjnych dla coachów na różnym etapie rozwoju zawodowego. Obserwacje autorów pokazują, że w zależności
od stopnia zaawansowania coacha, zmienia się jego zapotrzebowanie na sposób prowadzenia i rodzaj superwizji, a superwizor w relacji superwizorskiej może być bardziej nauczycielem coachingu, mentorem albo coachem. Obserwacja ta wskazuje na potrzebę rozwijania u superwizorów elastyczności komunikacyjnej i umiejętności dostosowywania interwencji superwizorskich do poziomu gotowości coacha. Jest to o tyle ważne, że wielu superwizorów może się charakteryzować określonym preferowanym stylem pracy, co może ograniczać ich efektywność.
Słowa kluczowe:
superwizja, coaching, style superwizji, rodzaje superwizji,
Kozioł, Magdalena & Szewczak, Rafał (2016). Elastyczna komunikacja w procesie superwizyjnym. (2016). Elastyczna komunikacja w procesie superwizyjnym. Coaching Review, 1/2016(8), 26-46. https://doi.org/10.7206/cr.2081-7029.33 (Original work published 6/2016n.e.)
Kozioł, Magdalena and Szewczak, Rafał. „Elastyczna Komunikacja W Procesie Superwizyjnym”. 6/2016n.e. Coaching Review, t. 1/2016, nr 8, 2016, ss. 26-46.
Kozioł, Magdalena and Szewczak, Rafał. „Elastyczna Komunikacja W Procesie Superwizyjnym”. Coaching Review, Coaching Review, 1/2016, nr 8 (2016): 26-46. doi:10.7206/cr.2081-7029.33.
Przeniesienie praw autorskich majątkowych na ALK