Co psychologia biegu ludzkiego życia może wnieść do praktyki coachingu?
2011 1/2011 (3) Coaching Review
2011 1/2011 (3) Coaching Review
Artykuł stanowi zachętę do sięgnięcia po wiedzę naukową z obszaru psychologii rozwoju człowieka. Odpowiada na wyrażaną wielokrotnie potrzebę dalszej profesjonalizacji coachingu. Warunkiem profesjonalizacji jest oparcie coachingu na pożytecznych teoriach oraz badaniach naukowych. Skoro istnieje psychologia coachingu, to jej naukowe podstawy z dużym powodzeniem może stanowić wiedza z zakresu psychologii rozwoju człowieka dorosłego. Bazuje ona na koncepcji biegu ludzkiego życia. Kresem rozwoju nie jest, bo nie może być, czas dzieciństwa czy adolescencji. Człowiek rozwija się według koncepcji biegu ludzkiego życia intensywnie również przez całe swoje dorosłe życie. Istnieją oczywiście wyznaczniki tego rozwoju, warunki jego wspierania, a nawet zadania rozwojowe, których wykonanie pozwala na osiągnięcie dobrostanu, czy wręcz osobistego i zawodowego szczęścia.
Sokołowska, Ewa (2011). Co psychologia biegu ludzkiego życia może wnieść do praktyki coachingu?. (2011). Co psychologia biegu ludzkiego życia może wnieść do praktyki coachingu?. Coaching Review, 1/2011(3), 20-38. (Original work published 2011)
Sokołowska, Ewa. „Co Psychologia Biegu Ludzkiego Życia Może Wnieść Do Praktyki Coachingu?”. 2011. Coaching Review, t. 1/2011, nr 3, 2011, ss. 20-38.
Sokołowska, Ewa. „Co Psychologia Biegu Ludzkiego Życia Może Wnieść Do Praktyki Coachingu?”. Coaching Review, Coaching Review, 1/2011, nr 3 (2011): 20-38.
CC-BY-NC-ND