en pl
en pl

Coaching Review

Zobacz wydanie
Rok 2016 
Tom 1/2016 
Numer 8

Coaching metodą „Droga BuDo”

2016 1/2016 (8) Coaching Review

Abstrakt

W artykule przedstawiono sposoby wykorzystania pewnych elementów programu o nazwie „Droga BuDo” („BuDo-Way”) na potrzeby coachingu przeznaczonego dla wszystkich, a w szczególności dla młodych ludzi. Na naszych barkach spoczywa bowiem obowiązek i odpowiedzialność kształtowania tożsamości i osobowości młodych pokoleń, czego możemy dokonać, przekazując im odpowiednie narzędzia życiowe, a tym samym przyczyniając się do budowania lepszego społeczeństwa przyszłości. Program „Droga BuDo” doskonale sprawdza się w środowisku szkolnym i akademickim, ponieważ można go realizować w zwykłej sali lekcyjnej lub wykładowej. Jest dynamiczny i angażuje uwagę, co zważywszy na to, że wiele osób w tej grupie wiekowej ma zarazem ograniczone zdolności koncentracji, jak i potrzebę aktywnego działania, czyni go atrakcyjnym dla dzieci, nastolatków i studentów. Pełna nazwa programu, tj. „Osobiste przywództwo metodą Drogi BuDo” (“Personal Leadership the BuDo-Way”) wskazuje, że jednostka musi posiąść pewne podstawowe (osobiste) umiejętności, zanim będzie w stanie przewodzić innym. Na niepowtarzalność tego programu wskazuje sama nazwa, „Droga BuDo” sugerująca, że czerpie on z bogatej wiedzy i wielowiekowej mądrości japońskich sztuk walki i buddyzmu, umożliwiając uczestnikom zdobycie przydatnych narzędzi życiowych.

Kompletne metadane

Cytowanie zasobu

APA style

Nir, Eyal (2016). Coaching metodą „Droga BuDo”.

MLA style

Nir, Eyal. „Coaching Metodą „Droga Budo””. 2016. Coaching Review, t. 1/2016, nr 8, 2016, ss. 132-147.

Chicago style

Nir, Eyal. „Coaching Metodą „Droga Budo””. Coaching Review, Coaching Review, 1/2016, nr 8 (2016): 132-147.