en pl
en pl

Krytyka Prawa. Niezależne studia nad prawem

Zobacz wydanie
Tom 12 
Numer 2

“You Can Get Lost When Standing Still Too.” On the Ways of Educating Lawyers

Jolanta Jabłońska-Bonca
Kozminski University

12 (2) Krytyka Prawa. Niezależne studia nad prawem

DOI 10.7206/kp.2080-1084.388

Abstrakt

„Stojąc w miejscu też można zabłądzić”. Te słowa poety Edwarda Stachury stanowią metaforyczną tezę główną tekstu. Jego celem jest zaproponowanie sposobu „ruszenia z miejsca” dzięki nowemu zaprojektowaniu dróg kształcenia prawników dla społeczeństwa obywatelskiego, a nie głównie „pod wymagania na aplikacje”. Prawnicy mający wiedzę z zakresu informatyki, interdyscyplinarni prawnicy dla biznesu, prawnicy – strażnicy rządów prawa i sprawiedliwości – wymagają, aby programy
uwzględniały ich predyspozycje, cele, umiejętności i to na różnym poziomie. Celem artykułu jest też wskazanie barier pozaprawnych utrudniających w praktyce zrobienie skutecznych kroków naprzód. Autorka wskazuje na trzy główne drogi kształcenia prawników i uzasadnia, dlaczego właśnie one są ważne i dlaczego wymagają zmian w programach studiów. Następnie wskazuje na bariery, które utrudniają prace reformatorskie i proponuje, aby zbadać, jaki mają faktyczny wpływ na poziom i sposób edukacji prawniczej.

Kompletne metadane

Cytowanie zasobu

APA style

Jabłońska-Bonca, Jolanta (2020). “You Can Get Lost When Standing Still Too.” On the Ways of Educating Lawyers. https://doi.org/10.7206/kp.2080-1084.388

MLA style

Jabłońska-Bonca, Jolanta. „“You Can Get Lost When Standing Still Too.” On The Ways Of Educating Lawyers”. Krytyka Prawa. Niezależne Studia Nad Prawem, t. 12, nr 2, 2020.

Chicago style

Jabłońska-Bonca, Jolanta. „“You Can Get Lost When Standing Still Too.” On The Ways Of Educating Lawyers”. Krytyka Prawa. Niezależne Studia Nad Prawem, Krytyka Prawa. Niezależne studia nad prawem, 12, nr 2 (2020). doi:10.7206/kp.2080-1084.388.