en pl
en pl

Central European Management Journal

Show issue
Year 2012 
Volume 20 
Issue 2

The significance of the corporate mission statement and its influence on leadership competencies

Bartłomiej Moszoro
Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny

2012 20 (2) Central European Management Journal

DOI 10.7206/mba.ce.2084-3356.5

Abstract

Cel: celem artykułu jest przedstawienie problematyki misji przedsiębiorstwa i związany
z nią problem przywództwa.

Metodologia: badania literatury przedmiotu zarówno zagranicznej, jak i krajowej. Analiza literatury wskazała na fakt, że firmy często wkładają większy wysiłek w sformułowanie
misji aniżeli w jej rozpowszechnianie lub uzyskanie poparcia dla niej wśród pracowników. Następnie przedstawiono wyniki przeprowadzonych ankiet i dyskusji panelowej.

Ograniczenia badawcze: ograniczeniem tych wniosków może być pilotażowy aspekt tych badań.

Wnioski: badania ankietowe oraz dyskusja panelowa opisane w artykule potwierdziły
zasadność tezy dotyczącej skupienia się firm na samym sformułowaniu misji. Wykazały też konieczność formułowania misji przedsiębiorstw w sposób klarowny i wspólny dla wszystkich pracowników.

Oryginalność: w Polsce brakuje badań na temat misji przedsiębiorstwa. Niniejszy artykuł
potwierdza też istotną rolę przywódcy w sformułowaniu misji i potrzebę dogłębniej
analizy empirycznej wynikającą z wysokich wobec niego oczekiwań stawianych obecnie ze strony społeczeństwa.

Full metadata record

Cite this record

APA style

Moszoro, Bartłomiej (2012). The significance of the corporate mission statement and its influence on leadership competencies. https://doi.org/10.7206/mba.ce.2084-3356.5

MLA style

Moszoro, Bartłomiej. Moszoro, B. . “The Significance Of The Corporate Mission Statement And Its Influence On Leadership Competencies”. 2012. Central European Management Journal, vol. 20, no. 2, 2012, pp. 53-62.

Chicago style

Moszoro, Bartłomiej. Moszoro, Bartłomiej . “The Significance Of The Corporate Mission Statement And Its Influence On Leadership Competencies”. Central European Management Journal, Central European Management Journal, 20, no. 2 (2012): 53-62. doi:10.7206/mba.ce.2084-3356.5.