Cel: celem artykułu jest podjęcie dyskusji nad relacjami procesów motywacyjnych
kształtujących strukturę funkcjonalną systemu motywacyjnego, której centralnym
układem odniesienia jest człowiek.
Metodologia: identyfikacja relacji procesów motywacyjnych została poprowadzona przy wykorzystaniu systemowej analizy problemu realizacji funkcji motywacyjnej w zarządzaniu
organizacją. Artykuł prezentuje podejście do badania i weryfikacji procesów motywowania ludzi w perspektywie zmian inicjowanych rozwojem organizacji. Prezentowane rozwiązania są poparte wieloletnią praktyką i doświadczeniem wyniesionym z pracy na różnych stanowiskach w przedsiębiorstwach przemysłowych.
Wnioski: wynikiem badań jest próba oceny potencjału motywacyjnego sieci procesów
kształtowania i komunikowania strategii, wartościowania pracy, oceniania i wynagradzania pracowników. Potencjał motywacyjny tej sieci kształtują standardy kultury organizacyjnej.
Oryginalność: prezentowane rozwiązania są poparte wieloletnią praktyką i doświadczeniem
wyniesionym z pracy na różnych stanowiskach w przedsiębiorstwach przemysłowych.