en pl
en pl

Central European Management Journal

Show issue
Year 2012 
Volume 20 
Issue 1

Emic and etic methodologies in the study of culture in management

Łukasz Sułkowski
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie

2012 20 (1) Central European Management Journal

Abstract

Cel: celem artykułu jest analiza możliwości zastosowania rozróżnienia na koncepcje
emic i etic w metodologii nauk o zarządzaniu. Rozróżnienie na te dwa podejścia
jest znaczące w badaniach kulturowych w lingwistyce, antropologii kulturowej
oraz socjologii. Jednak nie jest to dychotomia zbyt rozpowszechniona w naukach
o zarządzaniu. Jest również bardzo mało znana w polskim dyskursie zarządzania.

Metodologia: artykuł eksploatuje podejście emic i etic w odniesieniu do problemów kultury
organizacyjnej. Wskazanie na ten fundamentalny rozdział metodologiczny pozwala rozjaśnić pojęcie kultury organizacyjnej oraz przeanalizować możliwości jej kształtowania.

Wnioski: przy obecnym stanie wiedzy na temat kultury organizacyjnej trudno uznać, że
któraś z orientacji (emic/etic) jest skuteczniejsza w znaczeniu metodologicznym. A zatem użyteczne poznawczo jest stosowanie pluralizmu metodologicznego i łączenie w badaniach kulturowych obu orientacji.

Full metadata record

Cite this record

APA style

Sułkowski, Łukasz (2012). Emic and etic methodologies in the study of culture in management.

MLA style

Sułkowski, Łukasz. Sułkowski, Ł. . “Emic And Etic Methodologies In The Study Of Culture In Management”. 2012. Central European Management Journal, vol. 20, no. 1, 2012, pp. 64-71.

Chicago style

Sułkowski, Łukasz. Sułkowski, Łukasz . “Emic And Etic Methodologies In The Study Of Culture In Management”. Central European Management Journal, Central European Management Journal, 20, no. 1 (2012): 64-71.