en pl
en pl

Central European Management Journal

Show issue
Year 2012 
Volume 20 
Issue 1

Money illusion and the motivational value of wages in the light of economic statistics

Julian Daszkowski
Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania w Warszawie

2012 20 (1) Central European Management Journal

Abstract

Cel: w artykule podjęto próbę eksploracji niektórych związków między teoretycznymi terminami motywacyjnej teorii oczekiwań pracowniczych a oficjalnymi danymi statystyk ekonomicznych.

Metodologia: szeregi czasowe decylowych wskaźników nominalnych i realnych plac w Polsce
przeanalizowano w sposób podobny do regresji kwantylowej.

Wnioski: wszystkie decylowe wskaźniki płac nominalnych rosną, ale ich realne wartości
rosną tylko dla najwyższych z nich, przy niemal niezmienionych poziomach pozostałych
wskaźników realnych w latach 1992–2008.

Ograniczenia badawcze/konsekwencje: opisane efekty jako warunki konieczne dla wystąpienia iluzji pieniądza prawdopodobnie mogą kształtować subiektywne oczekiwania w różny sposób nie tylko dla płac nominalnych i realnych, ale także odmiennie dla płac wysokich niż dla płac niskich.

Oryginalność: w przeszukanej literaturze nie znaleziono analizy tego typu.

Full metadata record

Cite this record

APA style

Daszkowski, Julian (2012). Money illusion and the motivational value of wages in the light of economic statistics.

MLA style

Daszkowski, Julian. Daszkowski, J. . “Money Illusion And The Motivational Value Of Wages In The Light Of Economic Statistics”. 2012. Central European Management Journal, vol. 20, no. 1, 2012, pp. 33-48.

Chicago style

Daszkowski, Julian. Daszkowski, Julian . “Money Illusion And The Motivational Value Of Wages In The Light Of Economic Statistics”. Central European Management Journal, Central European Management Journal, 20, no. 1 (2012): 33-48.